Naix JovesPV-Compromís en un congrés marcat per la renovació, l’obertura i la participació.

–      Fran Ferri, portaveu adjunt de Compromís, deixa la Secretaria General que serà exercida per Quique Castelló.

Aquest cap de setmana s’ha celebrat a Tavernes de la Valldigna el Xé Congrés del BLOC JOVE en el qual s’ha decidit, entre altres coses, el canvi de nom de l’organització que passarà a denominar-se “Joves del País Valencià – Compromís”. Aquest procés congressual ha comptat amb la participació de 118 persones de les quals més un 34% provenien d’altres organitzacions o no formaven part de cap entitat juvenil.

El màxim òrgan de l’entitat va començar amb l’exposició i aprovació per unanimitat de l’informe de gestió de la Coordinadora isquent, encapçalada pel portaveu adjunt de Compromís, Fran Ferri. Posteriorment es va iniciar el debat de les ponències que van assolir un 90,6% de vots favorables en el cas de la ponència política i un 93,3% en la ponència d’estatuts.

Aquesta ponència ha introduït importants canvis organitzatius -a banda del canvi de denominació de l’entitat- com ara l’obertura de l’organització a la participació ciutadana, la creació d’una Comissió de Garanties i Transparència o l’elecció de part dels càrrecs interns a través de llistes obertes.

Amb la utilització del nou sistema d’elecció, a la candidatura per llista tancada encapçalada per Quique Castelló i elegida amb un 81,4% dels vots, es van afegir sis membres d’elecció directa a través de llistes obertes, a més de les secretaries territorials que també van ser triades per votació directa. Amb aquests resultats, Castelló, pilotari i estudiant de Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Jaume I de 18 anys, va ser proclamat nou Secretari General de l’organització.

En el seu discurs de cloenda, Castelló va agrair als presents el suport obtingut en l’elecció de la Coordinadora Nacional i es va marcar com a objectiu d’aquesta nova etapa “reiniciar l’organització a tots els nivells per a poder treballar per als i les joves del nostre país des del valencianisme, l’esquerra, l’ecologisme i la radicalitat democràtica”.

A l’acte de cloenda del X Congrés van estar presents el Síndic de Compromís, Enric Morera, el diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví,  i l’eurodiputat de la coalició, Jordi Sebastia. També van participar de la cloenda del Congrés, la coordinadora nacional de Joves amb Iniciativa i membres de diferents organitzacions juvenils d’arreu d’Europa.

Arxivat en: Acció, Congressos i assemblees, Nacional