Farem història – Manifest del 9 d’Octubre, Diada Nacional del País Valencià

Des de Joves del País Valencià – Compromís, volem desitjar-vos un 9 d’Octubre de celebració i reivindicació. En la nostra Diada Nacional, rememorem el nostre naixement fa quasi vuit segles i reafirmem positivament la nostra identitat com a poble plural. Els valencians i valencianes ens hem construït amb mans de tots els colors i accents molt diversos, mentre projectem la nostra convivència des de la modernitat, la justícia i la cohesió.

Hui en dia el País Valencià es troba immers en una esperança novella: la que representen els nous governs nascuts de la voluntat d’una ciutadania que somia un futur pròsper i sostenible on totes les persones gaudisquen d’una vida digna i en pau. Uns governs que, amb la legitimitat democràtica atorgada pel nostre poble, treballen sense descans per tal de dignificar socialment un país que volem modern i capdavanter.

I és que reconèixer-nos com a poble implica estimar els nostres paisatges, des d’aquells banyats per les aigües de la Mediterrània fins a les muntanyes que oxigenen el nostre interior, passant per les valls que fan córrer rius de vida. Comporta conèixer i valorar la nostra pròpia història i cultura, i projectar-nos cap a la Humanitat amb accent propi, alhora que assumim la diversitat de la nostra gent com una riquesa que ens enforteix de cara als reptes del món global en què vivim.

Però encara ens queden molts reptes cabdals al davant que requereixen la nostra unitat ferma, contundent i irreductible com a poble. Per salvaguardar la supervivència de la nostra llengua, el futur de la joventut i la nostra pròpia dignitat, hem de superar l’infrafinançament autonòmic, una de tantes de les polítiques centralistes d’un govern espanyol que ens ignora i ens castiga a parts iguals. I a més, perquè són temps de canvis, de transformacions contínues i imparables que afecten a tots els àmbits d’una societat oberta que avança de la mà del progrés científic i tecnològic, el País Valencià del segle XXI necessita tots els instruments per a garantir una eixida segura als fruits de l’esforç col·lectiu: exigim unes infraestructures dignes i capaces d’apropar persones, transportar mercaderies i vertebrar de dalt a baix el nostre territori, al mateix temps que respecten la integritat i la sostenibilitat d’aquest. És el clam unitari de tot un poble: amb el corredor mediterrani, farem història.

Estem a punt. Som un poble amb una gran tradició, que pot mirar al passat orgullós de si mateix, amb una llarga història de victòries i resistències que ens han conduït fins a un present d’esperança. Nosaltres, la generació de valencianes i valencians de hui, tenim el repte de posicionar el nostre País a l’avantguarda europea del benestar. Plenament conscients que l’ambició per una vida digna serà la clau d’un futur de llibertat, farem història.

Arxivat en: A les institucions, Acció, General, Idees, Nacional