Feministes tots els dies!

Hui, 8 de març, commemorem el Dia Internacional de la Dona.

Una data que al llarg dels últims temps ha vingut tenyida de reivindicació i memòria. Aquest caràcter encara no l’ha perdut; millor dit, no l’ha pogut perdre. Les estadístiques, els testimonis i la realitat del dia a dia ens ho impedeixen: milers de dones assassinades per la violència masclista, infravalorades als llocs de treball, desallotjades del sistema educatiu, reduïdes a l’àmbit familiar i privat, marginades a la llei, controlades i subjugades amb l’estètica. Estem encara molt lluny d’assolir una situació justa a la societat; estem encara molt lluny d’assolir una societat igualitària.

El feminisme no ha de ser solament cosa de dones, però totes les dones hi han d’estar implicades. La lluita ha de ser completament transversal, incansable, pedagògica i permanent. S’ha de mostrar a la societat allò que els mitjans de comunicació i algunes polítiques amaguen: la desobjectivització feminina, l’empoderament de la dona, la igualtat d’aquesta amb el gènere masculí, la condemna, el combat i la denúncia al terrorisme masclista.

Ens queda molt per fer, però des de Joves del País Valencià posem, com venint fent fins ara, tots els mitjans i recursos que tenim a l’abast dels valencians i valencianes.

Perquè les nostres diferències no ens fan desiguals: ahir, hui, demà i sempre és Dia De La Dona.

Arxivat en: Idees, Llibertat i igualtat