Els Joves de la comarca, compromesos amb els més vulnerables

Joves amb Compromís Safor-Valldigna (JaC) organitza, per al pròxim 13 de desembre, una recollida de roba, menjar i joguets que seran donats a Cáritas, Banc d’Aliments i Preventori Infantil de Gandia, respectivament, per al veïnat en risc de pobresa. També es demana ajuda per a la protectora d’animals SPAMA.

aportem

Amb la situació de crisi que s’està vivint, l’any 2013 un 28% de la població a l’Estat espanyol es trobava en risc de pobresa o d’exclusió social. Aquestes persones no poden disposar dels recursos necessaris per a l’abastiment de les necessitats bàsiques com, per exemple, una alimentació equilibrada. Les decisions i la mala gestió del govern espanyol i de la Generalitat ha portat a milers de famílies valencianes a la pobresa, que segons Unicef representa el 36’6% de la població infantil al País Valencià. Des de JaC Safor-Valldigna som conscients que aquesta dura realitat no se soluciona amb l’activitat que durem a terme, peròla nostra intenció és que la societat s’adone de la problemàtica.

Tots i totes podem contribuir a ajudar aquestes famílies fent el xicotet gest de donar alguns dels recursos dels quals no disposen. Per aquest motiu, des de JaC Safor-Valldigna recollirem roba, menjar i joguets (preferiblement no sexistes ni bèl·lics) que seran destinats a Cáritas, Banc d’Aliments i Preventori Infantil de Gandia, respectivament, i tractarem de donar a conéixer un problema greu que ens afecta a totes i tots i del qual gran part de la societat no és conscient.

Uns altres afectats per la crisi són els animals, per exemple, la protectora de Gandia SPAMA, es troba en una situació molt crítica i no saben si podran continuar amb la seua tasca. Els motius són, d’una banda, que molts més animals són abandonats i no hi ha recursos suficients per a atendre’ls a tots; d’altra banda, l’Ajuntament de Gandia no paga el que els deu, una xifra que sobrepassa els 200.000€. La societat SPAMA és molt important en la nostra comarca i no podem permetre que desaparega i es queden tots els animals indefensos al carrer. Per tant, aprofitant la iniciativa de recollida per a la gent amb menys recursos,arreplegarem també menjar d’animals i fons perquè la protectora els puga trobar una família que els tracte dignament i on puguen ser feliços.

A banda d’aquesta iniciativa és important reivindicar que on cal incidir és en els problemes estructurals de la societat, que provoquen aquestes desigualtats. Per això, des de JaC creiem que allò realment just és treballar pels drets i pel benestar de les persones i dels animals.

Per aquestes raons, et demanem la teua col·laboració. Perquè amb la teua ajuda podem millorar la qualitat de vida de les persones. El proper 13 de desembre, de 10 a 12 hores, ens podràs trobar al Passeig de les Germanies junt al pont de la fira. Amb la vostra col·laboració podrem aportar el nostre granet d’arena.

Arxivat en: La Safor - Valldigna