Compromís Jove demana que la Generalitat resolga les ajudes al voluntariat ambiental amb temps suficient

Abel Balbastre: “Sense les ajudes, hi ha ajuntaments que no s’han fet avant per a dur a terme el voluntariat a l’estiu”.

Jordi Puig: “Conselleria torna a convocar tard les ajudes. Caldria una resolució des del mes de març”.

Compromís per Ròtova demanarà, mitjançant els seus representants a les Corts, que la Conselleria de Governació resolga les subvencions destinades al voluntariat ambiental de prevenció d’incendis amb temps suficient perquè els ajuntaments puguen planificar i executar les accions sobre el territori.

La convocatòria de 2013 va eixir el 17 de maig (i fou publicada el 24 d’eixe mateix mes). La resolució de les ajudes de voluntariat de 2013 és de 19 d’agost (es va publicar el 30 d’agost).

El portaveu de Compromís Jove a la conca del Vernissa, Abel Balbatre, ha explicat que “la pràctica això suposa que molts ajuntaments les hagen perdudes, perquè, mal que ens pese, sense elles, hi ha ajuntaments que no s’han fet avant per a dur a terme el voluntariat a l’estiu, que és quan és més necessari”. Altres, en canvi, l’han duta a terme a presses i corrents a setembre o octubre, quan els estudiants han tornat a classe i les jornades s’han dut a terme normalment en cap de setmana.

Des de Compromís proposem:

Caldria que les convocatòries permeteren els ajuntaments programar els voluntariats amb temps i tenir la seguretat que tenen concedides les ajudes,

– a pesar d’això, també demanem més compromís als consistoris amb este tipus de projectes, que no solament fomenten l’educació ambiental sinó que suposen un servei de suport important en la prevenció d’incendis forestals.

Finalment, des de Compromís Jove han volgut apuntar que “els voluntariats tenen més sentit quan més risc d’incendi hi ha, com és a l’estiu”. Això no obstant, també “cal tenir en compte que els darrers grans incendis ja no són solament per estiu sinó en els mesos previs. No implica això obrir noves línies de treball?”.

Ròtova, com a exemple.

Compromís ha donat suport a la petició de la subvenció del voluntariat per part de l’Ajuntament. El portaveu de Compromís al consistori, Jordi Puig, va explicar que “no estem d’acord en què estiga condicionada la seua execució a la resolució definitiva per la Conselleria de Governació i Justicia (i demanaríem que s’eliminara eixa aclaració de la resolució). Perquè és probable que passe com l’any passat: que la Generalitat resolga tard, que Ròtova no tinga voluntariat; i la Generalitat, això que s’estalvia”.

El 2013, a Ròtova li van concedir una ajuda de 4.050,02 €, per al voluntariat mediambiental; el govern local no dugué a terme el voluntariat perquè deia que no podia fer-lo sense saber si rebia la subvenció. “Ni a juliol, ni a l’agost ni mai; el govern ja no el va fer i la Generalitat s’ho va estalviar”.

Compromís també demanà, com va fer l’any passat, que la plaça de coordinador del voluntariates convoque públicament.

A dia de hui, ja fem tard, Conselleria torna convocar tard les ajudes i passarà el mateix que els anys anteriors. Caldria una resolució pública des del mes de març”.

Plantegem solucions senzilles: cal que la Generalitat publique les ajudes quan toca i que es facen amb transparència, perquè no servisquen per col·locar coneguts”, han conclòs Puig i Balbastre.

Arxivat en: General