La participació jove com a motor de canvi

jovent en xarxaCap govern tem més que un grup organitzat crític amb la seua gestió, i més en un context de crisi i retallades tant en drets socials, com en prestacions econòmiques com en matèria democràtica. Això és el que representem els i les joves, fartes de pagar una situació que no hem creat, fartes del conformisme i amb una visió a un demà més just, més igualitari i més valencià. La darrera reforma de l’administració pública per part del Govern central és una demostració del que diguem en la qual, entra altres retallades, pretenen limitar la participació jove suprimint el Consell de la Joventut d’Espanya.

Al País Valencià fa temps que els nostres Consells de la Joventut són deixats de banda des del Govern de la Generalitat, amb una estratègia més subtil: anul·lant el seu pressupost fins quedar a 0, fent cas omís a les seues propostes i iniciatives, utilitzant-lo com un organisme per llavar-se la cara. Esta línia política és la que segueix el Partit Popular tant a l’Estat Espanyol com al País Valencià, la voluntat de neutralitzar la resposta jove dins l’administració pública. És molt significatiu en un moment de resposta social molt elevada. Som els i les joves les qui estem encapçalant les protestes cap a un model de gestió que ha dut el nostre poble a la ruïna i que ens obliga a migrar.

Des del BLOC JOVE fem una aposta per la joventut com a eina de transformació social. Els i les valencianes hem demostrat que el nostre poble segueix viu i combatiu. Anem a lluitar des de tots els fronts, als carrers i a les institucions. Si el Partit Popular suprimeix vies de participació juvenil n’utilitzarem d’altres, fins fer-los caure; tot i que nosaltres apostem per espais de participació col·lectiva. Cal un model de Govern Obert que tinga en compte els agents socials a l’hora d’elaborar les polítiques, que consulte la societat i responga a les seues demandes. Qualsevol altre intent d’impedir l’apropament de la gent a les decisions públiques serà un model condemnat al fracàs, allunyant-se del que demanden les persones. I caurà. I el farem caure.

Arxivat en: General