28.892 persones decideixen les llistes de Compromís

L’alta participació ciutadana ha marcat el procés de primàries amb un paper destacat de membres de JovesPV com ara Fran Ferri, Marta Sorlí o Marian Campello. Les llistes també comptaran amb Joan Tasa, Joan Martínez i Hector Borreguero.

El procés de primàries de Compromís per a les eleccions autonòmiques del proper 24 de maig ha culminat amb un notable èxit de participació. Prop de 30.000 persones han participat en un procés obert a la ciutadania que permetia configurar les llistes de les diferents circumscripcions així com la candidatura a la Presidència de la Generalitat.

JovesPV-Compromís ha participar diferents activitats i accions per tal d’incentivar la implicació dels i les joves en este procés, incloent eixides i repartiment de material  en zones concorregudes per la joventut o una campanya a través de les xarxes socials.

Els resultats, coneguts en la matinada del passat diumenge, van constatar l’ampli suport a la candidatura de Mònica Oltra a la presidència de la Generalitat. Per la circumscripció de València també es va ratificar la candidatura d’Enric Morera com a nº2.

El més votat en la llista d’esta circumscripció ha sigut el diputat i ex-secretari general del BLOC JOVE, Fran Ferri. Joan Martínez i Hector Borreguero, també militants de JovesPV formaran part de la llista.

En la circumscripció d’Alacant cal destacar els resultats de Marian Campello, militant de JovesPV i quarta persona més votada; i de Joan Tasa. Ambdós formaran part de la llista del sud. En les comarques del nord la quarta persona més votada ha sigut Marta Sorlí, membre de JovesPV.

Cal destacar finalment els grans resultats dels que fins fa mesos també pertanyien a la nostra organització però recentment han superat el llindar dels 31 anys que marquen els estatuts de JovesPV. És el cas de Vicent Marzá, qui encapçalarà la llista de Compromís a les comarques del nord; i de Jordi Juan, alcalde de Tavernes que ha sigut el segon més votat en la circumscripció de València per darrere de Fran Ferri.

Arxivat en: A les institucions, Les Corts