[Comunicat] Inici de curs escolar 2014-2015

Hui, per a molts xiquets, xiquetes i jóvens comença un dels cursos escolars més negres ja que Maria Josep Català, consellera d’educació, ha demostrat que està disposada afonar l’educació pública valenciana.

Des de Joves del País Valencià-Compromís rebutgem totalment el desmantellament del sistema educatiu públic que està duent a terme el Partit Popular  i, conseqüentment, l’abandonament de milers de xiquets, xiquetes i jóvens. Creiem en una educació pública de qualitat; sense barracons, ni tallades de llum, ni estudiants amb fred per manca de calefacció com també creiem en una educació pública en valencià, ja que el Partit Popular no ens dóna l’oportunitat d’estudiar en la nostra llengua pròpia i tanca les línies en valencià.

Pensem que el Partit Popular veu la seua imminent caiguda i que, abans que això ocorrega, vol deixar un País Valencià dessolat i pobre. La seua política de terra cremada ens ha costat als valencians i valencianes el tancament de la nostra ràdio i televisió públiques a mans de la policia, el menyspreu del PP al valencià i a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua -la institució que el regula-, el sistema sanitari amb menys qualitat de l’Estat Espanyol i una educació pública condemnada a la precarietat i a la desvalencianització per les seues constants retallades.

Per això, des de Joves del País Valencià-Compromís, reclamem una educació pública, de qualitat i en valencià perquè com a jóvens ens hi juguem el nostre futur i com a ciutadans i ciutadanes ens hi juguem una societat igualitària on tothom tinga les mateixes oportunitats.

*Àrea Política de JovesPV

Arxivat en: Educació i cultura, Idees