“El maltractament més enllà del colp”, manifest del BLOC JOVE pel #25N

Cada 25 de novembre comptem a quantes dones els ha costat la vida la violència de gènere. Si més no aquesta xacra social va més enllà de les víctimes mortals. La vida diària està plena de manifestacions masclistes i violentes que perpetuen aquesta situació insostenible que acaba sent visible per mig dels assassinats masclistes.El tractament que fan els mitjans de comunicació d’aquestes situacions tant tristes és lamentable. Imatges devastadores que prefereixen cridar l’atenció que oferir informació de la situació acompanyen notícies relatades amb molt poc de tacte i sense cap tipus de respecte ni per les víctimes ni per la família. I, fins i tot en eixe moment, es tracta la dona com un objecte amb l’única finalitat d’aconseguir una portada o un relat sensacionalista d’aquest càncer social.

La publicitat en fa el mateix. Imatges de dones com a responsables de les llars. Joguines relacionades amb els estereotips de gènere. Dones esperant el seu marit a la porta de casa. Ens mostren que la dona ha de cuidar-se, ser submisa a la seua parella, respectar els rols i acceptar que la nostra màxima felicitat ha de passar per la subordinació a un home. I tot això omple la nostra pantalla diàriament derivant en conseqüències molt greus.

Des del BLOC JOVE denunciem que l’educació, la publicitat, els mitjans de comunicació i la distribució social juguen en la nostra contra. Per això és important que tota la societat alce la veu per fer saber que les dones saben qui són i el que volen. Saben que no han d’estar relegades a cap home i que la seua funció en la societat és tant important com la de qualsevol home. Saben que són persones i no han de respondre als estereotips. Saben que les poden estimar sense fer-les submises. Saben que el maltractament va més enllà d’un colp o d’un insult. I saben que no el volen, no el volem.

Tots i totes, conjuntament, lluitarem per erradicar-lo.

Us animem a participar de les manifestacions convocades:

A la ciutat de València: MANIFESTACIÓ // lloc: Glorieta // 19:30h // Hem d’anar de negre i violeta // Convoca: Plataforma Feminista de València

A la ciutat d’Alacant: CONCENTRACIÓ // lloc: Plaça de la Muntanyeta // 20:00h // Convoca: Plataforma Feminista d’Alacant

A la ciutat de Castelló: MANIFESTACIÓ // lloc: Plaça de la Pau // 19:30h // Convoca: Plataforma Igualtat Castelló

Arxivat en: Llibertat i igualtat