Abel Balbastre: “La societat d’ara ha de permetre que nosaltres, el seu futur, prenguem una consciència social amb una veu contundent”

Abel Balbastre, portaveu de Compromís Jove de la conca del Vernissa. Ròtova, 5 de juliol de 2013, assemblea de Compromís per la conca del Vernissa.

Tal com va el món, vindrà un dia en que ser jove será tot un mèrit. Sembla que la voluntat d’uns pocs de la nostra societat, per sort tan sols és d’uns pocs, és que els joves entonem un “sí, buana” a tot el que ens diu la gent major. No volen que nosaltres ens capfiquem en temes de política, de protesta social. En definitiva, no volen que despertem la fera, aquella que tots portem dins, quan alguna cosa no ens sembla correcta.

A molta gent hi hauria que dir-li i fer-li comprendre que els joves es fan vells, i els vells moren: podem donar les gràcies, siga dit de passada. Tot això són les nostres vides. I és que “la joventut –tal com va dir Joan Fuster- és una cosa de la qual cal usar i, fins i tot, abusar: ja que no som joves dues vegades”.

Els joves hem de ser escoltats i també ens han de deixar escoltar, necessitem no resignar-nos a escriure el que no ens sembla bé i volem lluitar pels nostres principis i conviccions. La societat d’ara ha de permetre que nosaltres, el seu futur, prenguem una consciència social amb una veu contundent. Digna de ser la veu del poble: aquella que, poc a poc i inexorablement, avança cap al benestar comú.

Arxivat en: General